Faculté d’Ingénierie

Certificat en Assurance de l’Information et Cybersécurité

Le College of Graduate and Continuing Studies (NUCGCS) de la Norwich University offre aux étudiants inscrits en Diplôme d’Ingénieur en Génie Informatique, en Licence en Informatique et en Licence en Technologie de l’Information à l’Université Saint-Esprit de Kaslik (USEK) un certificat en ligne en Assurance de l’Information et Cybersécurité. L’objectif de ce certificat est de doter les étudiants des instruments essentiels nécessaires à l’identification des cybermenaces, d’élaborer des stratégies de défense appropriées, de planifier et de procéder à des évaluations de sécurité, et de comprendre l’environnement éthique, légal et réglementaire en matière d’opération dans le cyberespace.

Le certificat en Assurance de l’Information et Cybersécurité est constitué de quatre cours dispensés à travers la plateforme d’apprentissage virtuelle et hautement interactive Norwich University Online, et qui s’étalent sur douze crédits dans les domaines suivants :

IA340- Intro to Information Assurance (3 credit hours)

This course provides an overview of design considerations involved with the security of site design. The course will also provide an understanding of the Levels of Trust and system accreditation/certification processes. Life cycle management of software, hardware, and physical plant, from planning through destruction will be examined and reinforced using case studies. Additionally understanding of the variety of security systems involving computers and networks and an ability to evaluate vulnerabilities will be discussed.

IA342- Management of Information Assurance (3 credit hours)

This course focuses on management of the information assurance process. Topics include human factors in reducing security breaches, security incident detection and response, remediation, management’s role in information assurance, and other considerations in framing and implementing information assurance policies. The final section reviews current topics of particular interest and activity in the field of information assurance.

CYBR410- Systems Assurance (3 credit hours)

This course focuses on the design considerations involved with the security of site design. The course will also provide and understanding of the Levels of Trust and system accreditation/certificate processes. Life cycle management of software, hardware, and physical plant, from planning through destruction will be examined and reinforced using case studies. Additionally, understanding of the variety of security systems involving computers and networks and an ability to evaluate vulnerabilities will be discussed.

CS407 Politics of Cyberspace (3 credit hours)

This course explores the interrelations of modern computing and communications technology with politics, power, news, privacy, crime, and creativity. The course assumes only a rudimentary familiarity with the basic concepts and terminology of modern Internet usage and computing and is not a technology-focused course.